Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 29 november 2014 20:12

I dag har vi testat ett nytt recept på köttbullar. Vi vill hitta ett nytt, gott, enkelt och bra recept till våra köttbullar till julafton. Och de vi provade att göra i dag är perfekta! Det blir det receptet till våra jul köttbullar.

Av Åsa - 29 november 2014 17:49

Vi började ju våran dag i innebandyhallen redan halv åtta som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det har varit en bra dag för oss alla. Äldsta sonen gjorde match debut som tränare, och han är nöjd. Yngsta sonen är också väldigt nöjd! Han har spelat flera matcher och är helt slut nu. Han har legat i soffan och tittat på film och spelat lite på ipaden, sen han kom hem.

Jag har även stått i klubbens kiosk, under dagen. Det har gått jättebra för jag hade hjälp av hen som är ansvarig för kiosken i klubben. Hen var grym, utan hen hade jag inte fixat det. Jag tog betalt och hen fixade och laddade fram både korv med bröd, samt massor med toast. Hen var även så bussig så hen tog den mesta tiden i kiosken själv, så att jag kunde få kolla på sonens alla matcher.

Jag är imponerad av hens engagemang och intresse för klubben och dess kiosk!

Av Åsa - 29 november 2014 08:57

Nu är det ÄNTLIGEN dags för innebandy!!! Vi har varit i innebandyhallen sedan halv åtta, och förberett inför sammandraget.

Av Åsa - 28 november 2014 22:43

Kvällen i kväll blev riktigt jobbig, det blir inte alltid som man har tänkt sig...

Och hur man än vrider och vänder sig, så har man arselt där bak!!!

Av Åsa - 28 november 2014 22:40

Nu är det dags att sova, för i morgon blir det innebandy sammandrag för yngsta sonen! Sammandraget är hemma och det är samling redan klockan åtta på morgonen. Jag går upp till hallen redan halv åtta, för att hjälpa till att bygga sarg och i kiosken. Yngsta dotterns lag har "kioskhelg" den här helgen, så jag har pass i morgon. Tyvärr så är det samtidigt som sonen spelar match, men jag hoppas att jag kan springa emellan.

Så i morgon ska vi heja på sonen, och hans innebandylag.

Av Åsa - 28 november 2014 22:30

I dag var jag och dottern tillbaka till optikern. Till slut så hittade vi ett par bågar till henne, de passade henne jättebra. Hon var super snygg i dem. Jag vet att hon helst vill klara sig utan glasögon, men jag tror att hon faktiskt har märkt skillnad så jag hoppas att hon kommer använda dem flitigt.

Av Åsa - 28 november 2014 15:16

Idag har jag haft med mig min yngsta dotter till jobbet. Hennes förskola hade stängt för planeringsdag idag. Hon var jätteglad att få följa med till jobbet. Och det har funkat jättebra. Hon har några "kompisar" där och dom tar väl hand om henne när hon kommer. Vi roligt att se att barn alltid tar hand om varandra.

Av Åsa - 27 november 2014 22:47

Läkarbesöket gick bra. Men jag blir inte så mycket klokare utav det. Läkaren sa där han inte trodde att det var någon fett knöl. Men han visste inte vad det var. Han skulle ringa kirurgen när jag hade gått, för knölen måste bort sa han. Sedan så sa man att kirurgen ringer upp mig antingen under dagen idag, eller under morgondagen. Det har inte ringt än i alla fall, så det ringer imorgon. Jag hoppas att jag får tid ganska omgående. För det är alltid skönt att veta vad det är!

Ovido - Quiz & Flashcards