Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Ny dag, nya tag...

Av Åsa - 19 oktober 2014 10:39

I morse var jag riktigt trött, och ännu tröttare var jag i natt när klockan ringde för att ge sonen medicin... Men det var bara att gå upp i alla fall. Det började med en kamp att överhuvudtaget få i sonen medicinen nu på morgonen. En ännu större kamp var det att få i honom någon vätska, men vi lyckades i alla fall med lite saft. Medicinen fick jag "tvinga" i honom. Det gör så ont i mig att se sonen ha så här ont!

Jag valde att ringa in till öron, näsa, hals avdelningen för att höra vad de tycker, speciellt efter kväll på akuten i går. Sköterskan ville prata med en doktor, och återkomma senare. Hon ringde upp ingen och sa att doktorn skriver ut starkare medicin, så han ska få citodon istället. Och om vi inte får i honom tillräckligt så ska vi åka in till akuten på ett annat sjukhus i eftermiddag, där det finns barnläkare. Men jag hoppas att vi slipper!

Nu är det dags att göra sig i ordning för att åka till Apoteket.

Hej på en stund!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 3 juli 2016 20:37

Jaha då va det gjort för den här gången.... I dag har vi klippt båda häckarna och tagit rätt på "skräpet" på en gång. Vi har t o m redan varit till soptippen men trädgårdsavfallet... En stor tumme upp åt oss! ...

Paj

Av Åsa - 26 juni 2016 18:21


Som alltid (nästan i alla fall) så undrade vi vad vi skulle äta till middag, den ständiga frågan här hemma.... Det ska ju vara gott och även fungera som "matlådemat", eftersom både sambon och äldsta sonen har med sig matlåda till jobbet. Efter fun...

Av Åsa - 26 juni 2016 12:13

Idag är det ett riktigt trist väder ute, mulet och regnigt. Även om det är tråkigt så är det välbehövligt för gräsmattor och växter ute. Vi får se det som en "bonus", eftersom familjen kan samlas framför två och en bra film eller lite sällskapsspel. ...

Av Åsa - 25 juni 2016 22:14

Eftersom vi skulle ha min bror och hans blivande på middag, så ville jag göra någon god efterrätt men ändå inget avancerat. Så det fick bli fruktsallad med glass och grädde, supersmaskens blev det. ...

Av Åsa - 25 juni 2016 22:05

Idag till middag så blev det "Beer can burger"! För er som inte vet vad det är, så kan jag enkelt förklara det som en stor fylld hamburgare. Först tar man ren köttfärs (ca 200 gr) och rullar den till en boll, sen tar man en ölburk (en oöppnad såda...

Ovido - Quiz & Flashcards