Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 6 mars 2015 14:44

I dag så har jag beställt däck, och då har jag inte beställt däck till mig själv... Utan till äldsta sonen! Det kändes väldigt konstigt... Det märks på barnen att man blir äldre, för jag känner mig då inte äldre....

Av Åsa - 6 mars 2015 14:40

I morse så följde jag med yngsta sonen till skolan, och var med på två lektioner. Det var jättemysigt att få vara med en stund, och se vad de gör för något.

Under tiden som jag var med, så pratade de om våra sju världsdelar. Jag blev imponerad av hur mycket barnen redan kan, de är ju "bara" sju och åtta år.

Det är bra att vara med i skolan i bland, men jag måste säga att jag är imponerad av arbetsklimatet som var i klassrummet. De har verkligen fått en lärare som kan "hålla ordning" på barnen. Så det blev bara bättre i den nya klassen, trots att de gjorde nya delningar redan efter en termin.

Av Åsa - 5 mars 2015 18:02

I dag har jag pratat med min studievägledare, och det var ett befriande samtal. Jag har en kurs kvar, sedan så kan jag titulera mig som barnskötare! Även om det är några kurser till som jag vill och kommer att läsa, så är jag ändå en utbildad barnskötare! Ni anar inte hur befriande det känns!

Av Åsa - 5 mars 2015 17:23

I dag har jag och döttrarna haft en lång dag på sjukhuset. Först så hade yngsta dottern tid för hörselkontroll, och den gick bra. Hon ligger lite lågt på vissa "mörka" ljud, men det är helt normalt för hennes ålder.

Efter hennes hörselkontroll, så var det dags att gå med äldsta dottern till "barn". Hon skulle ta sina "vanliga" prover, för att kontrollera att hon får rätt dosering medicin.

Sedan så var det dags för lunch, yngsta dottern valde pannkaka, äldsta dottern tog körtfärspaj och jag tog ost och skinkpaj.

Efter lunchen så blev det lite shopping på hm. Yngsta dottern fick pengar i födelsedagspresent och ville handla lite. Hon valde nya innebandykläder.

Och två klänningar.

Samt byxor och t-shirt.

Sist men inte minst, så valde hon ett familjespel och en målarbok på leksaksaffären.

Så jag tycker att hon valde bra saker och fick mycket för pengarna.

Efter shoppingen så var det dags för ett läkarbesök på öronmottagningen. Doktorn sa att rören i öronen måste bort, så dottern fick väga och mäta sig. Samt att jag fick fylla i lite hälsodeklarationen. Doktorn trodde att vi skulle få en tid ganska så snart, så nu väntar vi på tid till "operation".

Av Åsa - 4 mars 2015 21:49

I kväll blev det en sen kväll. Jag har varit på en föreläsning som handlar om att "barn gör rätt om de kan". Och det var en bra föreläsning. Fast den var alldeles för sent, man lyssnar inte superbra klockan nio på kvällen....

Trots tidpunkten så gav föreläsningen mycket att tänka på. Så nu ska jag försöka sortera in min nya kunskap, på "rätt ställe".

Av Åsa - 4 mars 2015 21:45

I dag har jag tagit tag i ett jobbigt samtal, och det kändes skönt att göra det. Samtalet var med en "överordnad" och handlade om min känsla, så det var väldigt skönt när det var gjort. Sedan så är det även bra för alla att man får ur sig vissa saker, innan de hinner gnaga fast. Så jag är stolt över mig själv, att jag faktiskt har stått upp för mig själv. Eftersom jag brukar ha svårt för det.

Av Åsa - 3 mars 2015 20:10

Jag är så trött på att ha extrem huvudvärk och vara konstant trött. Inga tabletter hjälper tyvärr. Så i dag har jag varit i kontakt med vårdcentralen, så att jag kan få andra värktabletter utskrivna. Nu är det bara att hoppas på att jag får bättre tabletter än citodon.

Av Åsa - 3 mars 2015 17:24

Nu har jag och barnen myst ner oss i soffan!

Jag sitter uppkrupen i hörnet på soffan, och yngsta dottern sitter i mitt knä. Den yngsta sonen sitter bredvid oss och spelar lite på sin telefon. Vi sitter nära varandra och bara myser, det är så sällan som man "hinner" att "bara vara" innan middagen på en vardag. Men i dag tog jag mig tid eftersom jag har en sådan fruktansvärd huvudvärk!!! Trots tabletter så vill den inte ge sig...

Ovido - Quiz & Flashcards