Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 15 mars 2015 20:31

I dag har jag trots allt hunnit med att göra mitt examinationsprov OCH slutprov. Och med tanke på omständigheterna i dag, när jag skjutsade en kompis till akuten. Så trodde jag aldrig att jag skulle klara av att hinna med båda proven, och då menar jag tidsmässigt.

Men sambon tog hand om middagen och köket, så jag kunde få göra ett av proven i alla fall. Jag höjer hatten och tackar honom för det!!!

Jag satte mig i alla fall i sängen, så att yngsta dottern kunde få vara nära och titta på tv. Och sedan så öppnade jag examinationsuppgiften...

Jag hade tre timmar på mig, och när det var

...så skickade jag in provet.

Jag kan meddela att jag hade tagit ett snabbt uppehåll när jag gjorde provet, för att äta middag.

Nu kan jag inte längre påverka den uppgiften, vilket både är skönt men samtidigt skrämmande.

När jag ändå var i farten så öppnade jag slutprovet också...

När jag hade....

...så skickade jag in provet.

Nu kan jag inte längre påverka resultatet på det här provet heller...

När jag ändå hade ångan uppe så mailade jag min lärare, för att boka in ett betygssamtal.

Kursen har varit upplagd på tio veckor, men i kväll så har den hållit på i fem veckor. Så jag har läst den i nästan dubbelt så snabb takt som det var tänkt i från början.

Av Åsa - 15 mars 2015 20:08

Dagen blev inte som planerat, men vad gjorde det... Det började med att jag och en vän skulle gå ut på en lång och uppfriskande promenad. Så vännen kom hit och vi gav oss i väg på vår promenad, men när vi hade gått i drygt tre kilometer så ringde en annan vän som behövde min hjälp. Hon hade skadat sig och behövde skjuts till akuten, så självklart så avbröt jag min promenad och skyndade mig hem för att ta en snabb dusch. Så fort jag var färdig så åkte jag för att hämta henne.

När vi väl var framme vid akuten så fick vi veta att det var tio före min vän och att det troligtvis behövde röntgas. Att det skulle behöva röntgas var det inga tvivel om, handleden var väldigt svullen... Efter ett par timmars väntan så fick vi komma upp på röntgen, och sedan så behövde vi inte vänta så länge. Handleden var som tur var hel och vi kunde åka hem igen.

På vägen hem så svängde vi in på Max, och vi tog en varsin lyx shake med chokladsmak.

Av Åsa - 14 mars 2015 22:35

Precis som många andra, så har vi tittat på Melodifestivalen i kväll. Hela familjen var samlad, utom äldsta sonen och hans tjej. Det kändes jättetrist att de inte var med, speciellt som jag pratade med sonen och frågade om de inte kunde titta på det med oss... MEN valet är deras, och jag kan inte göra något åt det...

Jag tycker i alla fall att rätt låt vann! Heja Måns!!!!

Av Åsa - 12 mars 2015 20:28

Det är alltid skönt att åka i väg på semester, men det är alltid lika skönt att komma hem igen! Bara känslan att få gå och lägga sig i sin egen säng. Så det blir en tidig kväll i kväll!

Av Åsa - 12 mars 2015 17:43

När man tittar ut och det ser ut så här....

Då längtar jag extra mycket till sommaren, så att vi kan få öppna upp den här....

Men jag vet att det inte är allt för lång tid kvar, vi är snart där. När det är dags att öppna upp poolen!

Sommaren är verkligen en favorit årstid! Fast jag gillar i och för sig alla årstider, eftersom alla har sin tjusning. Men sommaren är den absoluta favoriten...

Av Åsa - 11 mars 2015 19:49

I går kväll så gjorde jag och de små barnen en snölykta!

Nu har vi precis varit ute och tänt den för kvällen. Den lyser så fint, och barnen tycker att det är extra fint eftersom vi har gjort den själva.

Av Åsa - 11 mars 2015 18:52

I dag har vi varit ute nästan hela dagen! Vi gick ut klockan elva, och gick in igen när klockan va halv fem. Vi har haft en fantastisk dag med solsken, korvgrillning och pulka/madrass åkning!

Efter lunchen så åkte vi vidare till en "utsiktsplats", det var en underbar utsikt åt alla håll...

Sedan så åkte vi ner till ån, där det var öppet vatten.

Efter vår rundtur så åkte vi hem och fortsatte vara ute. Och som sagt, vi har haft en underbar dag utomhus!

Av Åsa - 11 mars 2015 10:12

I dag har jag fått världens bästa diskhjälp! Jag fick nämligen hjälp av yngsta sonen. Så jag diskade och han sköljde disken, samt ställde den i diskstället. Dessutom hade vi ett trevligt samtal under tiden. Tänk att diskningen kan bli en väldigt mysig stund på dagen...

Ovido - Quiz & Flashcards