Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 24 mars 2015 19:58

I dag är första dagen på väldigt länge, som jag har plockat fram skolböckerna igen.

Jag pluggade en liten stund innan jag började jobba i morse. Och sedan så skrev jag lite på min rast...

Och nu slutligen så har jag suttit en liten stund nu i kväll.

Så jag känner mig mer än nöjd, och att jag nu är på banan igen.

Av Åsa - 23 mars 2015 21:29

I kväll har jag varit på en föreläsning genom jobbet, som handlade om alla barns rättighet att vara olika. Den var mycket givande, och en av de bästa föreläsningar som jag varit på.

Av Åsa - 22 mars 2015 15:30

I morse så kom äldsta sonen hem för att hämta sin lillebror, så de kunde åka i väg på innebandy träningen.

Glädjen i lillebrors ögon, gick inte ta miste på. Det är äkta syskonkärlek! Han har saknat sin storebror så länge nu, och frågade i går om han inte tycker om honom längre. Det gör ont i mamma hjärtat, men jag försökte förklara för honom. Jag tror och hoppas att han förstår att han inte gjort något fel.

Av Åsa - 21 mars 2015 22:48

Nu i kväll så var vi bortbjudna till några vänner till oss, på ett glas vin. Det blev en supermysig kväll så alla, både barn och vuxna var väldigt nöjda! Det måste göras om snart igen.

Av Åsa - 21 mars 2015 12:04

Nu har jag lagt in räkningarna för den här månaden. Det är lika trist varje månad.... Tänk om man skulle slippa sina räkningar, bara en månad eller två. Drömma kan man ju göra i alla fall.

Av Åsa - 21 mars 2015 12:02

Nu på morgonen så har jag gjort färdigt tårtan.

Först på med lite grädde och hallon...

På nästa lager så var det dags för "dumlefluffen", som såg ut så här...

Och sist men inte minst, så skulle jag spritsa på smörvaniljkrämen. Det var inte det lättaste! Men slut resultatet blev i alla fall så här...

Så nu hoppas vi att den är god också...

Av Åsa - 20 mars 2015 19:56

I dag har jag förberett inför morgondagens tårtbakning. Jag har gjorde dumle fluff, vaniljkräm och en smörkräm. I morgon så blir det att "sätta i hop" tårtan.

Av Åsa - 19 mars 2015 20:36

I dag hade äldsta sonen sin uppkörningstid för körkortet, med behörighet B. Så jag skjutsade in honom till vägverket tidigt i morse.

En timme senare så fick jag beskedet att han klarade det!!!! Yippie!!! Jag visste ju att han kör väldigt bra, så jag är inte alls förvånad... Men man vet inte vad nervositeten kan göra...

Ovido - Quiz & Flashcards