Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 10 mars 2015 20:29

Jag har sån extrem träningsvärk, på insidan av låren och ena tumgreppet samt ena handleden. Vet inte när jag hade sån här träningsvärk senast, och värre blir den! Yngsta sonen ska hjälpa mig att stretcha i morgon bitti har han lovat...

Av Åsa - 10 mars 2015 16:29

Åh i dag fick jag tillbaka min inlämningsuppgift som jag lämnade in igår, så det var snabba bud med rättningen.

Och jag känner mig nöjd med min uppgift...

Nu väntar examinationsprov och slutprov i helgen, hoppas de går lika bra!

Av Åsa - 9 mars 2015 17:23

I dag har jag betat av sista inlämningsuppgiften i ämnet "Pedagogiskt ledarskap".

När jag började kändes det lite "trögt", men jag kämpade på....

Efter en timme hade jag ingen motivation kvar, så jag gick ut en sväng och tog lite frisk luft. Sedan så hade jag fått lite ny energi, och tog nya tag.

Det hela resulterade i att uppgiften blev klar!

Så nu är den inskickad och klar, och jag kan bara vänta till helgen kommer. För då öppnas examinationsprovet och slutprovet upp!

Av Åsa - 9 mars 2015 09:34

Nu på morgonen så ringde de från sjukhuset. Det var operationsplaneraren som ringde, de hade en operationstid till yngsta dottern på torsdag. Och vi kan inte ta den.... Doktorn vill ha operationen avklarad så snart som möjligt, så jag hoppas att vi får en ny tid inom kort. Det är en kort/snabb operation, så det är lite lättare att få tid än till en lång operation.

Så nu håller vi tummarna att hon har hittat en tid som passar bättre, när hon ringer nästa gång.

Av Åsa - 8 mars 2015 18:26

I dag så satte jag mig för att svara på en skoluppgift. Först så fick jag läsa ett stycke i boken...

Sedan så fick jag lite sällskap av yngsta sonen. Han hade lite matematik att göra.

Det handlade om klockan, och han var jätteduktig.

Det var mysigt att få sällskap av honom!

Av Åsa - 8 mars 2015 07:38

Ojojoj vad trött jag är! Jag somnade redan halv nio i går kväll, men vaknade tidigt av yngsta dottern i morse. Snart är det dags att slänga benen över sängkanten...

Ha en bra dag!

Av Åsa - 7 mars 2015 17:56

I dag så åt vi lunch på en pizzeria. De små barnen delade på en vesuvio, eller rättare sagt så åt sonen tre fjärdedelar och dottern en fjärdedel. Sambon tog också en pizza, själv tog jag en kycklingrulle.

När "rullen" kom in så tänkte jag, undrar om jag fick en familjerulle?!. Så här stor var den...

Den var gigantisk, så jag åt "bara" halva. Men det var en av de godaste kycklingrullarna jag någonsin har ätit!

Av Åsa - 6 mars 2015 18:11

Härom dagen så bokade jag uppskrivning och uppkörning åt äldsta sonen. Tänk att han snart kan ha sitt efterlängtade körkort!!!

Jag håller alla tummar och tår för att han klarar det, men det är jag övertygade om att han gör! Men det. ska bli spännande, för man vet ju aldrig med säkerhet.

Ovido - Quiz & Flashcards