Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 2 juni 2015 16:20

I dag var det fisk till lunch på jobbet. Jag brukar föredra fisk, men inte just den här fisken som serverades. Så jag har redan ätit middag.

Det blev rester för mig, caesarsallad!

Av Åsa - 2 juni 2015 16:15

Dagen i dag började toppen! Först blev det en promenad med de "små" barnen till skola och förskola, och på vägen hem så gick jag en liten omväg. När jag kom hem så blev det frukost och plugg. Det är härligt när det går att förena nytta med nöje...

Favoritfrukosten just nu! Vaniljkvarg, färska jordgubbar och kokos, samt hemmagjort fröknäcke.

Av Åsa - 2 juni 2015 16:09

I dag på rasten så gick jag och en kollega på en kort promenad. Det var som sagt en kort promenad, så det blev bara cirka tusen steg.

När jag kom hem och hade hämtat barnen så ville de att vi skulle gå på en promenad, så de fick "sparka". Men eftersom regnet kom precis som vi började gå, så blev det en kort promenad då också. Men lite är bättre än inget!

Av Åsa - 1 juni 2015 22:52

Jag fullständigt hatar känslan av misslyckande och all ångest den känslan drar med sig... Jag önskar att jag kunde få slippa alla tider till kuratorn och mina "piller". Jag hatar alla tårar. Jag hatar alla sömnlösa nätter. Varför ska det behöva vara så här?! Varför är allt jag gör och säger fel?

Förlåt för gnälligt inlägg, men behövde få skriva av mig.

Av Åsa - 1 juni 2015 21:26

För en stund sedan så stängde jag av datorn... Nu var det dags att vila hjärnkontoret från allt vad pedagogiska dilemman är, och så tar vi nya tag och fortsätter med uppgiften i morgon.

Av Åsa - 1 juni 2015 21:21

Jag är nöjd, men även stolt över mig själv!

Sedan jag började använda min fitbit (den 22 maj var första hela dagen), så har jag klarat mitt mål på 10 000 steg om dagen. Jag har även använt min motionscykel, i stort sett varje dag. I bland tio minuter, och i bland trettio.

Det kanske inte låter som en jättestor bedrift för er, men för mig så är det faktiskt det. Jag är normalt väldigt stillasittande, så jag är mer är nöjd!

I helgen fick jag även en medalj för att jag hade klarat mitt mål.

Av Åsa - 1 juni 2015 21:15

I dag fick jag sällskap på en kvällspromenad. Egentligen så var det ingen "planerad" promenad, men yngsta dottern fick en ny sparkcykel i dag som hon ville testa. Så jag och de två yngsta barnen gick ut och promenerade och sparkcyklade efter middagen. Det var jättemysig, synd bara att det blåste så mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards