Alla inlägg under juni 2015

Ont

Av Åsa - 8 juni 2015 19:11

I dag när jag tog en promenad på min rast, så hade jag inga bra skor på mig. Jag hade bara tygskor.....

Och även om det inte var en jättelång promenad så kan jag lova att jag fick extremt ont i mina benhinnor! Varenda steg gjorde ont, så jag drog ner på farten men det gjorde inte stor skillnad.

När jag kom tillbaka till jobbet så satte jag mig i massagestolen, och satte bara på benmassagen. Den gjorde underverk!

Av Åsa - 7 juni 2015 19:10

Efter middagen så kollade jag på min fitbit, för att se hur det ligger till med mitt stegmål för dagen. Och precis som jag misstänkte så riskerade jag att inte nå mitt mål. Så fast jag egentligen inte hade någon lust, så tog jag på mig mina gympadojor och tog en promenad.

Nu sitter jag hemma i soffan och är nöjd att jag tog min promenad. Och som belöning så har jag klarat mitt stegmål för dagen!

Av Åsa - 6 juni 2015 23:31

I dag fyllde mammas sambo år, så vi var dit bjudna på födelsedagsfirande. Vi bjöds på gott att dricka....

Och god mat, mamma hade beställt en "planka".

Allt var jättegott! Vi fick även potatissallad och gott bröd, samt lite knäckekex.

Efter maten blev det tårta!

Så nu går vi inte och lägger oss hungriga! Vi tackar alla inblandade för en trevlig kväll!

Av Åsa - 6 juni 2015 12:34

Blev fel rubrik på förra inlägget som ni kanske märkte... Men nu efter lunchen så ska jag och yngsta sonen ta en promenad med våra kompisar. Eller jag och mamman ska promenera och barnen ska sparkcykla.

Av Åsa - 6 juni 2015 12:30

Nu har vi ätit lite lunch, det blev rester från i går. Grillat och bulgursallad = smaskens!

Det är ett av de nya favorit tillbehören till kött.

Av Åsa - 6 juni 2015 12:22

Jag startar varje lördag morgon på fotbollsplan, eller rättare sagt vid sidan av fotbollsplan. Yngsta sonen har börjat träna fotboll, två gånger i veckan.

I dag fick sonen dessvärre ett astmaanfall under träningen, men nu är det bättre igen. Men det blir en lugn eftermiddag.

Av Åsa - 5 juni 2015 23:17

Jag fortsätter att sätta mitt steg mål varje dag, än så länge! Målet är ju tiotusen steg varje dag, och jag klarar det oftast på "gränsen" men jag klarar det i alla fall.

Det här är dagens....

Av Åsa - 5 juni 2015 21:22

På min rast på jobbet i dag, så gjorde jag i ordning det sista med min inlämningsuppgift. Så när jag hade gjort det sista "finliret", så var det dags för...

Det är alltid lika skönt när det är gjort!

Ovido - Quiz & Flashcards