Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 10 juni 2015 21:57

Återigen så har jag lämnat in en skoluppgift.

Och jag har sagt det för, men jag gör det igen... När den här kommer upp på skärmen....

[Bild]

......så känner man en underbar känsla av lättnad. Nu är det gjort och jag kan inte göra något mer åt uppgiften.

Nu håller jag tummarna för att det gått bra. Känslan är i alla fall att det har gått bra.

Av Åsa - 10 juni 2015 21:52

I dag var mitt jobb bjudna på pirat fest, det är en "fest" som går av stapeln en gång varje vår. Så vi hade tillverkat pirathattar tidigare i veckan, som vi alla hade på oss när vi gick i väg.

Vädret var helt okej ingen direkt sol, men om jag ska gnälla lite så blåste det lite för mycket. Festen förflöt toppenbra, och alla var mycket nöjda när vi vände "hemåt" igen.

Av Åsa - 10 juni 2015 07:57

Nu är jag på väg hem efter att ha lämnat de små barnen på fritids och förskolan.

Det är en bra start på dagen! Nu ska jag plugga en stund, innan jag åker till jobbet.

Av Åsa - 9 juni 2015 21:03

Eftersom jag har gått så många steg i dag så har jag fått en ny "medalj" av min fitbit app.

Det är lite kul när man får dem, det blir en liten extra uppmuntran!

Av Åsa - 9 juni 2015 20:52

I dag har jag gått runt i "byn" och delat ut sonens kalasinbjudningar. Det plus att vi var på "utflykt" med jobbet, har inneburit att jag har fått i hop väldigt många steg i dag.

Så jag är mer än nöjd med resultatet för i dag!

Av Åsa - 9 juni 2015 20:48

I dag skulle min farfar fyllt år, och man påminns lite extra att han faktiskt inte finns ett telefonsamtal bort. Det går inte en dag utan att tankarna finns hos honom!

Det här, ett rapsfält, är något som verkligen "symboliserar" min älskade och saknade farfar.

Av Åsa - 9 juni 2015 20:43

En dag som denna när solen skiner och fåglarna kvittrar, så är det härligt att få arbeta utomhus!

Det här var min arbetsplats i dag....

.....och jag kan meddela att det är så vackert som det ser ut!

Av Åsa - 8 juni 2015 20:48

Nu i kväll så har jag skrivit inbjudningar så pennan glöder!

Det är yngsta sonen som ska ha ett födelsedagskalas. Vi ska ha kalaset i en gymnastikhall, då finns det gott om utrymme för barnen att röra sig på.

Ovido - Quiz & Flashcards