Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 5 juni 2015 21:17

I morse när barnen var lämnade på skolan och förskolan, så gick jag hem igen för att göra färdigt min inlämningsuppgift. Så jag hann så långt jag hade tänkt mig, och stängde av datorn och kände mig nöjd.

Av Åsa - 5 juni 2015 07:01

Det märks att det är fredag och sista dagen i veckan att gå upp tidigt.... Här var vi trötta men nu måste vi gå upp så vi hinner äta frukost innan det är dags att lämna barnen i skolan och på förskolan.

Härligt att veta att det är lördag i morgon, det betyder ju sovmorgon!

Av Åsa - 4 juni 2015 20:46

När jag satte mig på motionscykeln tidigare i kväll, så kändes benen extremt stumma! Jag har aldrig tidigare haft en sådan känsla, och jag hoppas att jag slipper få det flera gånger...

Men envis som jag är ibland, så kämpade jag mina trettio minuter. Och jag var grymt nöjd efteråt, men var väldigt noga med att stretcha ordentligt.

Av Åsa - 4 juni 2015 20:37

I dag har sambon öppnat upp poolen, d v s att nu är poolplåtarna borttagna och soltäcket på. Förra helgen så kopplade han in poolpumpen och värmepumpen. Och pumpen är i gång, eftersom vi har fyllt upp hela med vatten.

Men jag kan lova att det tar ett tag innan vi, eller i alla fall jag, badar. För det är bara fjorton grader i vattnet!

Av Åsa - 3 juni 2015 22:44

I dag fick jag en ny medalj på mailen från "fitbit".... Här kommer en bild.

Det är lite roligt när man får en sån helt oväntat. Det blir som en uppmuntran.

Av Åsa - 3 juni 2015 22:37

Jag håller mitt stegmål varje dag, och det är jag stolt över. Visst det kommer en dag, då jag inte kommer komma upp i mitt satta mål. Men tills dess är jag nöjd.

Jag använder fortfarande motionscykeln, i dag blev det i en halv timme.

Av Åsa - 3 juni 2015 21:47

I dag har jag hittat en ny favorit smak på kvarg! Tyvärr så är det en "limited edition", så smaken är bara på "besök". Smaken jag pratar om är jordgubb och rabarber!

Om ni hittar den i er butik, så köp den!

Till frukost i dag så åt jag kvarg med jordgubb och rabarber smak (förstås), färska jordgubbar och kokos. Kanske inte så ovanlig frukost för att vara jag, men det är så gott!

Prova! Jag tror inte att ni kommer ångra er!

Av Åsa - 2 juni 2015 20:27

Det som i vanliga fall är en fördel med att vara fotbollsförälder, var i dag en nackdel.... Det jag menar är vädret! Oftast så är vädret okej, och det är skönt att komma ut lite. Men i dag......termometern visade tio grader och det blåser, plus att det regnar emellanåt!

Tur att sambon hade vinter jobbar jackan framme....

Ovido - Quiz & Flashcards