Alla inlägg under september 2015

Av Åsa - 6 september 2015 09:18

Nu sitter vi i bilen på väg mot kyrkan och konfirmation. Det är äldsta dottern som ska konfirmeras, hon var ganska nervös i morse när hon åkte till "samlingen".

Av Åsa - 5 september 2015 22:46

Ligger i sängen inne hos barnen och tittar på blixtrarnas skådespel på himlen. Det är väldigt vackert, men även skämmande på samma gång. Samtidigt så dundrar och mullrar det med jämna mellanrum.

Det är lite mysigt!

Av Åsa - 5 september 2015 20:57

Nu är smörgåstårtan nästan färdig, det är bara garneringen kvar!

Smörgåstårtan är med tre olika lager. I det första lagret är det salamiost, i det andra är det hamburgerkött (av nöt), finhackad rödlök, pepparrot och créme fraiche. Och slutligen i det sista lagret är det finhackat ägg, dill, lite majonnäs och créme fraiche. Sen har jag täckt hela tårtan med créme fraiche blandat med gräddfil.

Sedan har min före detta svärmor gjort en lika stor smörgåstårta hon också.

Till barnen har jag köpt kokt korv och korvbröd.

Jag hoppas att det ska räcka till alla!

Av Åsa - 5 september 2015 08:39

Godmorgon! Denna lördag kommer bestå av förberedelser inför morgondagens konfirmation. Det ska hämtas bord och stolar, sen ska det göras smörgåstårta och dukas så mycket som går. Målet är att det mesta ska vara klart i morgon bitti när vi går upp.

Av Åsa - 4 september 2015 20:54

I dag har jag varit och fixat mina naglar. Det känns jätteskönt! Jag har längtat efter att få göra det igen.

Så här blev resultatet...

Jag är nöjd med resultatet.

Av Åsa - 3 september 2015 22:52

Det är konstigt att kläder ska vara ett ständigt problem när man ska "göra något"...

För jag kan inte tänka mig att jag är ensam om att undra, vad ska jag ha på mig? Kjol eller byxor? Uppklätt eller "vardags" outfit? o s v, listan kan göra lång....

Så nu till mitt "bekymmer"... Dottern ska konfirmeras i helgen, så jag tänkte först ha det här på mig.

Men så fick jag höra att man ska ha "knälångt" i kyrkan, så då försvann det alternativet....

Jag provade några fler alternativ, med en längre kjol....

Då tyckte dottern att det övre av dessa två var "tantigt", så då försvann ett alternativ till...

Det undre tyckte hon va bäst, men jag tyckte allra bäst om det här alternativet....

Senare när jag pratar med min mor så tycker hon att det var ju väldigt uppklätt på en konfirmation... Fast jag håller inte riktigt med henne, så det blir nog det här alternativet i alla fall.

Fast å andra sidan så är det ett par dagar kvar, så jag hinner nog ändra mig igen....

Av Åsa - 3 september 2015 22:40

Nu har jag jobbat heltid sedan i tisdags och det känns kul att vara "igång" igen. Men jag är, och blir, mer och mer orolig för min kropp! Diskbråcket värker, hälen och foten likaså. Ska det behöva vara så här?!?

Av Åsa - 2 september 2015 22:12

Då var det återigen sovdags.... Just nu är det mest bara jobb och sova som gäller. Det märks att jag inte är van att arbeta heltid. Men även att mina bekymmer med foten spelar in... Jag har så j***a ont i foten! Smärtan som är i den konstant, den är obeskrivlig. Men det är ju bara att vänja sig, jag vet ju att den kommer att vara livslång. Men jag vet också att det komma att bli "bättre", eftersom det tar upp till två år innan man vet hur bra nerverna har "hittat tillbaks" till varann.

Nog om det, nu hoppas jag att vi sover gott i natt!

Ovido - Quiz & Flashcards