Alla inlägg under september 2015

Av Åsa - 12 september 2015 23:54

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så la jag bubbel på kylning, eftersom min bästa vän skulle komma över en sväng. Och det blev en mysig stund med henne och mina två guddöttrar. Vi pratade, fikade och tittade lite på "Spring" på teven.

Bubblet som vi drack är jättegott!

Och eftersom det är min namnsdag i dag, så fick jag en namnsdagspresenter! Det var en jättesöt ljuslykta med mitt namn på.

Nu säger jag god natt!

Av Åsa - 12 september 2015 16:22

Nu är det dags att lägga en flaska bubbel på kylning, för min allra bästa vän kommer över i kväll. Så jag tänkte bjuda på bubbel, choklad och äppelkladdkaka med vanlijsås. Jag vet att min ena guddotter följer med, men jag hoppas att min andra guddotter också följer med.

Av Åsa - 12 september 2015 16:12

I dag har jag beställt en ny parfym som jag kan ha på jobbet. Jag har alltid en vardags/jobb parfym och en lite "finare" parfym. Eftersom jag arbetar på förskola så bör jag inte lukta starkt på jobbet, men jag vill ha lite parfym på mig för jag känner mig "fräschare" då. 


Parfymen som jag har som vardags/jobb parfym nu heter "Eternity Summer", och den luktar inte speciellt mycket utan bara "fräscht". Och parfymen som jag köpte i dag heter "Clean Cool Cotton", den luktar ungefär som ren tvätt. Så det kommer bli en perfekt vardags/jobb parfym. Så nu längtar jag tills den kommer hem.

Av Åsa - 12 september 2015 13:21

I dag leker yngsta sonen med en ny kompis hemma hos oss, eller egentligen så är det inte en ny kompis. Men det är första gången som de leker på "hemmaplan" och inte i skolan. 


Just nu leker de inne på sonens rum och de fnissar som två tonåriga tjejer, så härligt att höra dem.

Av Åsa - 12 september 2015 13:11

Jag tyckte att jag var värd en "krya-på-mig-present" i går, så jag köpte en. Det blev en iPhone6 och jag är jättenöjd än så länge. Det bästa av allt är att den "ligger bättre" i handen när man använder den. Jag var lite skeptiskt först eftersom den är större och tunnare än 5S:en som jag hade innan, men som sagt det blev toppenbra. 


Sen så köpte jag ett glas skärmskydd, vilket jag inte har haft på mina tidigare telefoner. Det blev också toppen!

Av Åsa - 12 september 2015 13:08

Nu är jag riktigt trött på att vara sjuk.... Att ha ständigt ont i halsen, huvudet och kroppen, samt denna hosta. Så jag önskar både mig och alla andra som ligger sjuka, att vi får pigga på oss nu. Jag har redan varit hemma från jobbet i fyra dagar, och jag vill inte att det ska bli fler.

Av Åsa - 10 september 2015 20:15

När äldsta dottern va på "stan" och handlade i går, så bad jag henne köpa "billiga och enkla" örhängen till mig. Eftersom jag inte har haft några örhängen i på flera år, så ville jag inte lägga ut en massa pengar. Plus att jag inte visste om hålen var igenvuxna.

I morse provade jag sätta i örhängena, och tro det eller ej... Hålen var inte igenvuxna överhuvudtaget, det var jättelätt att sätta i.

Så här blev det (förlåt för dålig bild)....

Det får duga tills jag vet om jag vill ha örhängen i öronen igen. Än så länge känns det bra i alla fall.

Av Åsa - 10 september 2015 20:05

I kväll var min allra närmsta vän förbi för att låna en sak. Då fick vi tillfälle att prata en stund, och för att prata ostört så gick vi ut på altanen.

Det var längesen vi pratade helt ostört, alltså utan alla barnen små "grytor". Och tänk vad glad man kan bli, när man får prata en stund alldeles själv med bästa vännen!

Ovido - Quiz & Flashcards