Alla inlägg under september 2015

Av Åsa - 10 september 2015 20:00

Nu i kväll så har yngsta sonen (med hjälp av sambon) bakat en äppelkladdkaka åt sin febriga mamma.

Det doftar ljuvligt i hela huset!

Det ska bli spännande att smaka!

Av Åsa - 10 september 2015 07:59

Det finns ett säkert sätt att veta att jag är sjuk, och det är mitt kaffe intag. Jag har inte druckit kaffe sen i söndags....

Av Åsa - 10 september 2015 07:56

I dag känns det som att hela huvudet är fullt av bomull och tegelstenar! Huvudvärken och värken i kroppen är riktigt hemsk i dag, men det positiva i det hela är att jag inte har så ont i halsen längre.

Jag vill inte vara sjuk längre, så jag hoppas att jag vaknar i morgon och är superpigg.

Av Åsa - 9 september 2015 18:12

I dag har dottern varit på "stan" och löst in sitt ena presentkort. Det var ett presentkort på en berlock till hennes "Thomas Sabo" armband.

Den här berlocken valde hon....

Den var verkligen jättefin och passar hennes perfekt!

Av Åsa - 9 september 2015 12:40

Äldsta dottern konfirmerades i helgen, det vart jättelyckat! Det var vackert och högtidligt i kyrkan, alla ungdommar "skötte" sig bra. Vi var där tidigt och fick jättebra platser längst fram, så jag kunde foto mycket och få bra bilder. 


Efter gudstjänsten i kyrkan samlades släkt och vänner hemma hos oss, då vi bjöd på smörgåstårta och chokladbiskvier till kaffet. Alla blev mätta och belåtna!


Dottern blev ordentligt uppvaktad och fick jättefina presenter! Hon fick 1 300 kr i kontanter, 500 kr i presentkort i en märkesbutik, 1 500 kr i presentkort på Guldfynd, 300 kr i presentkort till en berlock till sitt "Thomas Sabo" armband,två olika berlocker till samma armband, ett armband från "Pilgrim", ljuslykta, en parfym, en necessär från "Marc by Marc Jacobs" och ett halsband från "Efva Attling". Så hon blev ordentligt bortskämd, men det var hon värd!


Det blev en dag som vi kommer att minnas hela familjen.

Av Åsa - 9 september 2015 12:34

Som ni kanske har läst i tidigare inlägg så brukar jag börja köpa julklappar redan efter midsommar. Det gör jag dels för att ha råd med alla julklappar, men också för att dela upp kostnaden. I dag har jag beställt två julklappar till äldsta sonen, och jag känner mig så nöjd med dem. Jag tror att han kommer bli jätteglad!


Jag köper inget bara för köpandets skull, utan bara om jag hittar något som jag vet kommer bli bra och till bra pris. I år har jag t ex fyndat en märkeströja för en "spottstyve" till min guddotter. Det är så jag gör när jag börjar handla julklappar tidigt. 


Så redan nu är jag så gott som färdig med julklapparna till fyra personer. Det känns skönt!

Av Åsa - 9 september 2015 12:19

Nu är det min tur att vara sjuk! Jag gillar det INTE.... Men med feber, ont i halsen och hosta så är jag inte så "stöddig". Jag var och jobbade i måndags, men jag mådde inte bra. Så när jag kom hem så la jag mig på soffan och somnade snabbt. Jag sov i stort sett från klockan tre på eftermiddagen till klockan sju morgonen efter, jag var bara uppe och kissade ett par gånger. I går sov jag mest hela dagen också men i dag ligger jag i soffan och tittar på tv, så det får i alla fall kännas som ett framsteg. Nu hoppas jag bara att febern försvinner fort.

Av Åsa - 6 september 2015 09:20

I morse ringde klockan redan kvart över sex! Det var bara att slänga benen över sängkanten för att gå upp och garnera smörgåstårtan.

Så här blev slutresultatet.....

Nu får vi hålla tummarna för att den är god också!

Ovido - Quiz & Flashcards