Alla inlägg under maj 2015

Av Åsa - 25 maj 2015 07:10

Till frukost i dag, så blev det som sagt en favorit i repris.

Vaniljkvarg, färska jordgubbar och kokosflingor på. Det är somrigt och gott!

Av Åsa - 24 maj 2015 22:20

Som rubriken "säger" så uppnådde jag mitt steg mål i dag. Och det med råge till och med...

Dagens "medalj"...

Så jag känner mig nöjd med dagen, OCH taggad till morgondagen.

Av Åsa - 24 maj 2015 22:17

I kväll så stod det kyckling på "menyn"... Och alla ville ha olika sorters kyckling.... Till slut så kom vi i alla fall överens om kyckling i ugnen. Och det efter att tillbehöret va förberett.

Visst är det härliga färger?!?!

Middagen såg ut så här, plus ris och bbqsås. Riktigt smaskigt!

Av Åsa - 24 maj 2015 22:13

I dag har varit den bästa dagen på länge! Äldsta sonen har förstås varit saknad, men han väljer bort oss mer och mer...

Innan frukost så blev det en timmes promenad med en vän (som jag skrivit om tidigare). Och därefter go' frukost.

Sedan klippte jag gräset, och det tar tid men är "gratis motion". Dessutom sken solen, så det var ganska skönt att klippa.

Efter gräsklippningen så var det dags för lunch.

Lite udda blandning, men det var väldigt gott!

Sedan så fick jag ett sms av en av mina kusiner och hennes familj. De var i närheten och undrade om de fick komma på besök. Och självklart så fick de det!

Så jag och yngsta dottern bakade en sockerkaka, och när den var i ugnen så satte jag mig på motionscykeln en stund.

När sockerkakan var klar så gick jag ner och duschade. Och det var välbehövligt....

Av Åsa - 24 maj 2015 12:51

I går nådde jag mitt uppsatta mål att gå minst 10 000 steg på en dag. Jag känner mig nöjd, och faktiskt lite stolt också. Jag fick "kämpa" för att komma upp i så många steg, men jag lyckades och det är det som är det viktiga!

Har satt upp samma mål i dag också.

Av Åsa - 24 maj 2015 12:49

I dag började dagen toppen bra! En timmes promenad med en vän i solsken. Kan det blir bättre!? Att promenera med solen i ansiktet, och prata om "ditten och datten"...

När jag kom hem så var det dags för frukost!

Lite lyxig frukost var jag värt, tycker jag.... Så det blev vanilj kvarg, färska jordgubbar och kokos. Och självklart en kopp kaffe till det!

Av Åsa - 23 maj 2015 18:41

Till middagen i kväll så testar vi något nytt... Det blir Beer can burgers!

Så här ser den ut innan den hamnade på grillen....

Ska bli spännande att smaka! Jag fyllde min med stekt lök, champinjoner och chorizo.

Till den har jag gjort hemmagjord Cole slaw!

Nu väntar jag med spänning på att maten ska bli klar!

Av Åsa - 23 maj 2015 18:36

I veckan så fick jag min fitbit! Det kändes lite "spännande" att se hur jag faktiskt rör på mig. Jag vet att jag rör mig för lite, och tänker att fitbiten kan öka min motivation.

Sedan jag satte på mig den, så har jag gått mellan sex och sju tusen steg om dagen. Mitt mål är att komma upp i tio tusen steg per dag. Och i dag har jag gjort det!

Dessutom har jag cyklat i femton minuter på motionscykeln, och lika länge på en cykeltur med yngsta sonen.

Jag känner mig nöjd med min "insats" i dag....

Ovido - Quiz & Flashcards