Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Måndag!

Av Åsa - 29 september 2014 21:23

Slutade tidigt idag, åkte direkt för att hämta yngsta barnet på förskola. För att åka till badhuset och möta upp en av sönerna, som haft simskola. Sen gick vi tillbaka till fritids för lite "drop-in fika", det är alltid lika trevligt. När vi var där passade vi på att köpa bullar, en av pedagogerna brukar baka bullar som säljs till förmån för barnen. Vi köpte som vi "brukar", fyra påsar för hundra kronor.

Väl hemma så kom sambon hem, men han åkte lika snabbt igen. Han skulle till Strängnäs för att hjälpa min bror, nu har han precis kommit hem och bänkat sig i soffan.

Middagen var snabb fixad idag, hade spagetti och köttfärssås i kylen. Vännen/grannen kom ner med sina barn, så barnen åt först och sen fick vi äta och prata en stund medan barnen lekte. Min vän hade köpt lite goda ostar och olika sorters skinka/salami, som vi åt (enligt mig mycket godare än spagetti och köttfärssås!). Det var så mysigt att få sitta och prata tillsammans bara vi två, tror att jag skulle behöva ta mig tid lite oftare för "vuxenprat"!

Maten idag har gått bra, känner mig nöjd! Jag försöker att inte tänka så mycket på helgen....

Frukost; knäcke med ägg och kaviar

Lunch; matlåda med blomkålsmos, rödbetsgratäng och pannbiff. Till det blev det även kokt majs.

Middag; lite olika sorters skinka/salami, goda ostar och "fröknäcke".

Jag har inte hunnit med något mellanmål idag, men har heller inte varit hungrig eller sugen. Sen känner jag mig nöjd med att jag bara tog kaffe på "drop-in fikat", och hoppade över både bulle och rulltårta. Ger mig själv en klapp på axeln!

Barnen sover sen ett par timmar och jag ska strax göra likadant!

God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 3 juli 2016 20:37

Jaha då va det gjort för den här gången.... I dag har vi klippt båda häckarna och tagit rätt på "skräpet" på en gång. Vi har t o m redan varit till soptippen men trädgårdsavfallet... En stor tumme upp åt oss! ...

Paj

Av Åsa - 26 juni 2016 18:21


Som alltid (nästan i alla fall) så undrade vi vad vi skulle äta till middag, den ständiga frågan här hemma.... Det ska ju vara gott och även fungera som "matlådemat", eftersom både sambon och äldsta sonen har med sig matlåda till jobbet. Efter fun...

Av Åsa - 26 juni 2016 12:13

Idag är det ett riktigt trist väder ute, mulet och regnigt. Även om det är tråkigt så är det välbehövligt för gräsmattor och växter ute. Vi får se det som en "bonus", eftersom familjen kan samlas framför två och en bra film eller lite sällskapsspel. ...

Av Åsa - 25 juni 2016 22:14

Eftersom vi skulle ha min bror och hans blivande på middag, så ville jag göra någon god efterrätt men ändå inget avancerat. Så det fick bli fruktsallad med glass och grädde, supersmaskens blev det. ...

Av Åsa - 25 juni 2016 22:05

Idag till middag så blev det "Beer can burger"! För er som inte vet vad det är, så kan jag enkelt förklara det som en stor fylld hamburgare. Först tar man ren köttfärs (ca 200 gr) och rullar den till en boll, sen tar man en ölburk (en oöppnad såda...

Ovido - Quiz & Flashcards