Alla inlägg under oktober 2015

Av Åsa - 9 oktober 2015 17:32

Känslan när man kommer hem från jobbet och bara får skit. Åh vilken bra start på ledigheten och helgen.... Speciellt eftersom jag redan innan var ledsen. 


Så därför undrar jag, hur mycket ska man orka på en och samma dag!?! Jag klarar mig med nöd och näppe igen dagarna, och mitt välmående är inte det bästa från start. Men men, det är väl så här livet ska vara.... 

Av Åsa - 9 oktober 2015 17:30

I dag har jag blivit besviken av min bästa vän, det önskar jag ingen... Tyvärr så är det inte första gången det händer, det har hänt en gång förut också. Att få höra något som man har pratat med någon om, och sedan få höra att hen har berättat för en tredje part. Och sedan få höra av en kompis att dennes kompis har hört att jag har sagt si och så, och då är det dessutom förvrängt till något helt annat. Varför inte fråga mig om man hör något och verkligen undrar om det stämmer.


Om man pratar om något med någon i förtroende så berättar man det inte för någon, inte ens för sin egen kudde. Det gör i alla fall inte jag. MEN det kanske är mig det är fel på?!? 


Även om det bara handlar om bagateller så gör man inte så. 

Av Åsa - 6 oktober 2015 12:04

I morgon kväll så är det tjejkväll i närmsta stad. Så jag och äldsta dottern och min allra bästa vän och hennes dotter, min guddotter likaså, ska åka och göra stan "osäker".

Vi ska börja med att gå ut och äta middag, och sedan ska vi gå runt och titta i de olika butikerna.

En riktigt mysig kväll tror jag att det blir!

Av Åsa - 6 oktober 2015 12:01

Nu har vi (jag och sönerna) uppladdning inför den första innebandyträningen på en tisdag. Det är alltså första träningen mitt i veckan med innebandyn, tidigare har det enbart varit på söndagar. Så det ska bli kul med en träning till i veckan.

Av Åsa - 5 oktober 2015 20:27

Dagen i dag startade tidigt, redan kvart i fem i morse. Jag var på plats på jobbet klockan sex och nu fjorton och en halv timme senare, så är jag åter hemma och har landat i soffan.

Jag åkte från jobbet och hämtade yngsta sonen på fritids för att gå på utvecklingssamtal. Efter utvecklingssamtalet så åkte jag hem med sonen till barnvakten, som redan var hemma hos oss med yngsta dottern som hon hade hämtat på förskolan.

Sedan var det dags att åter åka till arbetet för några timmars planering.

Av Åsa - 4 oktober 2015 09:08

Yngsta dottern ville göra en extra god frukostsmörgås i dag. Sagt och gjort, så här såg den ut...

Det var alltså falukorv, kokt ägg och kaviar på. Den måste ha varit riktigt god, för den tog snabbt slut och hon gjorde en till....

Av Åsa - 3 oktober 2015 22:44

Dagen i dag har verkligen gått i ett rasande tempo!!! Vi kickstartade dagen med fotbollsträning klockan tio, sedan åkte jag och bytte batteri i min klocka. Därefter åkte jag hem och "bytte" barn. Sedan åkte vi på kalas, och var där en stund. Nu var det dags att åka hem igen, så jag kunde se till att nästa barn kom i väg på kalas (hon kunde åka dit med en kompis). Så fort han hade blivit hämtad så skulle jag själv i väg till en kompis och titta på kläder. House of Lola närmare bestämt. Det var jättemycket fina kläder, dock lite dyra. Men jag köpte några plagg i alla fall. Nu var det redan kvällning, så det blev middag och sen soffhäng med familjen.

Av Åsa - 3 oktober 2015 09:11

Sitter vid frukostbordet och vet att jag måste hoppa ner i duschen nu. Det måste jag eftersom det är lördagsmorgon och alldeles snart dags att åka på fotbollsträning med yngsta sonen.

Så fram med vattenflaskan....

Ovido - Quiz & Flashcards