Alla inlägg under oktober 2015

Av Åsa - 12 oktober 2015 18:52

I dag har det varit en riktig toppendag på jobbet! En sådan dag när allt har blivit helt rätt. 


Med andra ord så har jag haft en perfekt dag. Hoppas att er dag har varit lika bra!?!

Av Åsa - 10 oktober 2015 20:39

När vi kom hem från Ikea så skruvade vi ihop sonens garderob, och därefter la vi in hans kläder. Vi har även passat på att möblera om i barnens gemensamma rum.

Jag började med att vrida på sonens säng.

Dotterns säng står kvar på samma ställe som förut.

Mitt emot soffan så har barnen sin tv och tv-spel, samt allt lego. Där finns även dotterns garderober.

På samma sida som sonens säng står på, finns även alla andra leksaker. Samt sonens garderob.

Som ni ser så köpte vi ingen garderobsdörr till sonens garderob. Det beror på att vi blev osäkra på vilken garderobsdörr dottern har på sina garderober. Så sambon får köpa en dörr i veckan.

Jag blev i alla fall väldigt nöjd med slutresultatet.

Av Åsa - 10 oktober 2015 20:24

Vid frukostbordet bestämde vi att vi skulle åka till Ikea mitt på dagen! Jag älskar att gå och titta på Ikea, få lite tips och idéer.

Men största anledningen var att vi skulle köpa en garderob till sonen. Fast vi köpte lite annat också, och självklart fick vi med oss de obligatoriska värmeljusen med oss hem.

Av Åsa - 10 oktober 2015 20:14

Vi skulle ju egentligen gått på kalas i eftermiddags, men det blev inställt. Födelsedagsbarnet hade blivit sjuk, trist men samtidigt skönt. För hade det blivit kalas så hade jag varit tvungen att klistra på ett leende och vara "trevlig".

Av Åsa - 9 oktober 2015 19:26

Nu är det helg igen och det innebär att jag tvättar familjens kläder. Jag har valt att bara tvätta på helgen för jag har ingen ork till det i veckorna. 


Normalt sett så brukar jag börja tvätta på lördagen, men i dag har jag redan tvättat två maskiner med tvätt. Jag valde att börja tvätta redan i dag eftersom äldsta dottern har hjälpt mig att dammsuga och skura hela huset. Jag är väldigt glad att hon har gjort det, så jag har gett henne en slant som en tack för hjälpen. 


Så nu har jag bara fyra maskiner med tvätt att tvätta resten av helgen. I bland blir man glad för det "lilla"...

Av Åsa - 9 oktober 2015 19:05

I kväll smakade maten väldigt gott! Det var en "simpel" måltid, som bestod av pommes frites, fläskytterfile och en sås i form av en dipsås. Dipsåsen var gjord på gräddfil och en ny dip med smak av "ranch", jag personligen tycker att den var väldigt lik dipen med samma namn fast ett annat märke. Hur som helst så var det väldigt gott, och en trevlig fredags middag.


Nu ska jag plocka fram familjens fredagsmys som i kväll består av godis och potatisskruvar.


Hoppas ni alla får en härlig helg.

Av Åsa - 9 oktober 2015 18:33

Jag har precis pratat med en av mina bästa vänner och jag blev jätteglad under vårat samtal. Det kanske låter konstigt men jag blev glad för hon och jag har haft ungefär likadana dagar i dag, och då blev jag lite "glad" för jag vet att jag inte är ensam om vissa saker och känslor. 


Så i bland behövs det inte så mycket för att bli glad. På samma sätt som det kan gå lika fort att bli ledsen eller arg, så kan man bli glad.

Av Åsa - 9 oktober 2015 17:37

Planen för i morgon var att åka till IKEA för att köpa en garderob till yngsta sonen, och gå på kalas på eftermiddagen. Och på söndagen så är det innebandyträning för yngsta sonen på förmiddagen. Planerna inför söndagen står fortfarande kvar, men inför i morgon känner jag mig väldigt tveksam. Det kanske får bli en tur till soptippen i stället, eftersom släpkärran är full med trädgårdsavfall. 

Ovido - Quiz & Flashcards