Alla inlägg under augusti 2015

Av Åsa - 27 augusti 2015 18:16

Jag är helt slut efter min första arbetsvecka på länge, så det är extra skönt att det är fredag i morgon! Då blir det fredagsmys för hela bunten med familjen. Vi hoppas på grillväder imorgon, i så fall vill barnen ha grillade hemmagjorda hamburgare.

Av Åsa - 26 augusti 2015 20:20

Min äldsta dotter ska konfirmeras om en och en halv vecka, och i dag blev hennes konfirmationspresent komplett. Det känns otroligt skönt!

Av Åsa - 26 augusti 2015 20:16

I dag har jag arbetat i tre dagar, och jag är så trött! Det är "tur" att jag arbetar 75%, annars hade jag nog inte orkat med någonting hemma. Som om inte brist på ork vore nog, så har jag j***igt ont i min fot. Tyvärr så måste jag ju vänja mig vid smärtan, eftersom den aldrig kommer försvinna helt.

Av Åsa - 23 augusti 2015 21:10

Det märks verkligen att vardagen har kommit ikapp oss i vår familj. De små barnen är söndags duschade och ligger och sover sedan ett par timmar tillbaka. Skolväskor och gympapåsar är packade, och kläder framlagda.

Jag både välkomnar den kommande veckan, då alla i familjen är tillbaka på skolor och arbetsplatser. Men samtidigt känner jag viss oro för min egen "ork", så jag ska vila på eftermiddagarna när jag kommer hem. På det sättet hoppas jag att jag kommer att orka/klar det galant.

Av Åsa - 23 augusti 2015 16:08

Denna sommar har jag inte kunnat bada något i poolen (eller i havet) p g a min sårskada, det känns lite trist.

I stallet har jag fått agera badvakt åt barnen...

Det är inte helt "fy skam" det heller, men det hade varit skönt att kunna svalka sig i poolen i bland också. Jag får bada desto mer nästa sommar!

Av Åsa - 23 augusti 2015 16:02

Den här sommaren har jag inte haft någon semester, utan jag har varit sjukskriven p g a arbetsskada.

Två dagar innan semestern så slog en dörr igen över min häl, så pass illa att det "slet" upp ett jack ändå in till hälbenet. Det hela resulterade i sex glesa stygn, det såg riktigt illa ut. Olyckan hände den andra juli och jag har tagit mig fram med kryckor, ända tills den elfte augusti. Så jag har bara kunnat gå sedan en och en halv vecka tillbaka, och det är tack vare sjukgymnasten. Han "tejpade" hälen på mig, och det ihop med "linda" gjorde susen. Det känns otroligt skönt att kunna gå igen!

Nästa "mål" i läkningsprocessen är att jag ska kunna få på mig/använda skor igen. De enda skorna som jag kan använda är min foppatofflor, det är inte så kul men det måste funka...

Nu har i alla fall all död hud lossnat, så jag slipper se den "äckliga" sårskorpan.

I dag är i alla fall min sista dag på sjukskrivningen p g a skadan, så i morgon ska jag börja jobba igen. Jag är glad att få börja jobba igen, men jag önskar att jag hade något annat jobb just för stunden.

Av Åsa - 23 augusti 2015 15:49

Efter ett långt uppehåll i mitt bloggande, så känner jag att det är dags igen...

Ovido - Quiz & Flashcards